Tizennégy év telt el, és Morello, Commerfold és Wilk még mindig együtt zenélnek. Bár Zack De La Rocha elszakadt a muzsikusoktól, õket ez nem állítja meg abban, hogy jó zenét produkáljanak. Bár halljuk, hogy a fiúk Chris Cornell énekessel az élükön kicsikét elkanyarodtak eredeti mivoltuktól a populárisabb vonal felé, de azért érezzük, hogy ez a zene sok mindenben hajaz a volt RATM zenéjére. Azt is halljuk, hogy a 2006-os Revelations nem a legjobban sikerült Audioslave lemez, és hogy leül pár helyen, de azért érdemes róla néhány szót említenünk.
A címadó Revelations erõteljes riffje rögtön árulkodik alkotójáról: ilyet csak Tom Morello tud, vagy ha nem is csak õ tud, csak õ csinál. Bár Chris Cornell hangja egy egészen más világot tár elénk, mint anno Zack-é, a muzsikusok maradtak a helyükön és keményen tolják, amit tolniuk kell. A gitárszóló idegbetegsége is teljes mértékben maradt a régi, de sajnos refrén poprockosabb a kelleténél. Ezen morgolódhatunk. A One And The Same gitártémája ismét ellenállhatatlan. A dögös basszusalap sem változott sokat, Commerfold ugyanúgy nyomja, mint tizennégy évvel ezelõtt. Cornell érces hangja egy kicsit Ritchie Kotzen, néha pedig Ian Gillan hangjára emlékeztet, ami a valaha volt funkmetál hangzást inkább a hard rock felé tereli. A Sound Of The Gun szövege (mint az a címbõl is kitalálható) az aktuális háborúval foglalkozik, és a torz és erõs riff illeszkedik is ehhez a szövegi világhoz. Tulajdonképpen egy igen erõteljes és egy igazán jó nótával van dolgunk, azonban ha visszaugrunk a RATM azonos címû lemezének számaihoz, ez azokhoz képest "tingli-tangli". Az Until We Fall meg aztán pláne. Itt a fiúk túlságosan elmentek a populárisabb vonal felé. Ebben a szûk négy percben bizony alaposan leül és elpuhul a lemez. Még az Audioslave-hez képest sincs meg benne az az átütõ erõ, aminek meg kéne lennie. Majdnem olyan mint a mai RHCP, és ez esetünkben nagyon is negatív. Az Original Fire kicsit felpaprikázza a hangulatot. Egy jó kis, ordítozós rock & roll nóta mindig jól jön a nehéz idõkben. Chris Cornell-nek ehhez a mûfajhoz fekszik igazán a hangja, ilyesmit hallhattunk korábban a Soundgarden-tõl is. Morello azért megtartotta tizennégy éves jó szokását, és itt is elfüstöl egy pihentagyú szólót a biztonság kedvéért. A Broken City funkrock alapja a régi, Rage-es idõket juttathatja eszünkbe, csak itt Zack rapjét Cornell dallamos éneke váltja. Ez persze nem gond, hiszen ilyennek kell lennie egy igazi, tökös Audioslave-nótának. A Somedays egy kifogástalan, kõkemény dal, Tom Morello dögös gitárriffje ismét uralja a pályát. Ezen az zenei alapon hallatszik leginkább, hogy a zenészeknek korábban közük volt a RATM-hez, fõleg mert a drop szinte teljesen olyan, mint a Guerilla Radio címû nótában. Nem szégyen, hiszen a fiúk önmagukat másolták. A Shape Of Things To Come-ban is alaposan megzúzzák az arcunkat. A lassú verze-rész után egy olyan refrént kapunk a pofánkba, amilyet a fiúk még Zack De La Roch-val is ritkán produkáltak. A Jewel Of The Summertime torz basszusalapja és funky gitársikálása egy az elõzõekhez hasonlóan jól sikerült nótát eredményez. Megjegyzem, hogy azért amikor Cornell kiereszti a torkában lakozó farkast, annak is meg van a maga hatása, tehát nem arról van szó, hogy Morello-ék rossz "cserét" csináltak volna, dehogy. A Wide Awake ismét egy kicsit poprockosabb, nincsenek benne azok a finomságok, amiket a csapattól megszokhattunk. Ennek ellenére igazán kellemes hallgatnivalóról beszélhetünk, csak valami kevésbé eredetirõl. A Nothing Left To Say Goodbye-ról ugyanez mondható el. Bár kellemes és szerethetõ szerzeményrõl van szó, ilyesmibõl manapság már találhatunk ezer másikat. Mert amiért igazán szeretjük Tom Morello-ék muzsikáját, az az eredetiség, és az ebben csak nagyon kis mennyiségben lelhetõ fel. Az album utolsó, Moth címû szerzeményének refrénjében még egyszer kiordíthatjuk és kitombolhatjuk magunkat, ahogyan azt a banda is teszi.
A Revelations, ha nem is minden részében tökéletes, egy kifejezetten jó és élvezetes lemeznek mondható. Bár volt már az Audioslave jobb formában is, ez az album is melegen ajánlott minden rajongónak.
Tom Morello, Tim Commerfold és Brad Wilk jó muzsikusok. Bár Zack De La Rochával találták meg igazi énjüket, és Chris Cornell-el nem tudnak olyan erõs muzsikát produkálni, azért még mindig tudják, mitõl döglik a légy. A Rage Against The Machine szellemi atyja Zack volt, õ adta bele a zenébe azt a vadságot és azt a tüzet, amitõl az igazán eredeti és hatásos volt. Cornell nem képes, és nem is hivatott beleadni ezt a tüzet, de ettõl függetlenül száz százalékig odateszi magát és az eredmény, akárki akármit is mond, jó.
Mert: "The original fire has died and gone; but the riot inside moves on!"